niedziela, 2 stycznia 2011

I O MNIE MIKOŁAJ PAMIĘTAŁ

           Chyba byłam grzeczna ....... :-)
          Mikołaj o mnie nie zapomniał mimo, że od czasu do czasu podnoszę głos - nie mylić z krzykiem ;-)
przyszedł do mnie i zostawił mi prezent.
Jakie było moje zdziwienie bo powiem, że nie spodziewałam się aż tak trafionego prezentu. Mikołaj wszedł w dobre kontakty z moją teściowa i chyba jej pytał co mam mi podarować i dla tego udało mu się :-))))


Otrzymałam wspaniały prezent jakim jest zestaw do nauki dzianin na grzebieniu dziewiarskim :-)))
          W skład zestawu wchodzi grzebień szydełko i haczyk do wykonania dzianiny a także książka z 30 wzorami do nauki. Książka w przystępny i łatwy sposób pokazuje technikę i sposób wykonywania robótek.
          Zdjęć zestawu nie pokażę aby nie reklamować producenta - dla chętnych jednak inf do przekazania ;-)
Zastanawia mnie tylko jedno czy istnieją grzebienie dziewiarskie o cieńszych i gęściej rozmieszczonych kołeczkach - bo ten mój to chyba jest do grubych włóczek.
          Wigilia a raczej czas po kolacji minął na czytaniu książki choć nie powiem korciło mnie aby wyjąć zestaw z pudełeczka i coś podłubać.Ale powstrzymałam się ;-))))
Ale już w I dzień Świąt po kolacji u dziadków nie dałam za wygraną i zaczęłam dłubać ;-)
I powiem tak niby dla każdego ale nie do końca. Trzeba mieć choć troszkę pojęcia o robótkach bo inaczej stoi się w miejscu i nici z tego.
Ja po 45 minutach rozgryzłam jak mam zawijać wełnę na kołeczki aby wychodziło to co na zdjęciach ;-)
i wyszło mi coś takiego



















            Szalik zrobiony jest z załączonej do zestawu wełenki nawet ładna i fajnie się z niej robiło ale nie mam bladego pojęcia co to jest - brak banderolki z nazwą :-(
a to zbliżenie wzoru szalik jest dziurawy ale tak miało być ;-)



           Oczywiście szalik zrobiłam dla teściowej aby miała pewność, że prezent trafiony i synowa potrafi na tym grzebieniu coś zrobić :-)


Iza - teściowa jeszcze go nie widziała - jak przyjedzie do nas na pewno go otrzyma a wtedy napiszę o reakcji na szalik ;-)

Damurek - robota idzie tylko tak do końca nie wiem czy dobrze i czy o to chodzi ;-S
mam wrażenie - pisałam już o tym w poście - że ten grzebień chyba jednak jest do grubej wełny .
Napisz proszę jak Ci wychodzi gdy już coś zaczniesz działać ;-)

Pozdrawiam


 

7 komentarzy:

  1. hehe tesciowa sie ucieszyla??/takiego sprzetu dziergajacego jeszcze nie widzialam,,,

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja właśnie mam cosik takiego (znajoma dostała i mi pożyczyła ,,na spróbowanie,,) ... i poskładałam wszystko do kupy i ..... i odłożyłam:)
    Jutro spróbuję ....
    Widzę, że Tobie robota na tym czymś dobrze wychodzi ... powodzenia w grzebieniowym dzierganiu.
    Pozdrawiam
    Danka

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mam taki grzebień, robótki na drutach mam opanowane, ale grzebień na razie pokonał mnie... W załączonej do zastawu książeczce - chyba mamy ten sam zestaw :) jest bardzo krótka instrukcja samej techniki. Na razie robię jakieś dziwne supły i idzie mi to nieskładnie.
    Chętnie zobaczyłabym "jak to się robi", bo tak najłatwiej jest nauczyć się :D
    Może są gdzieś jakieś kursy, albo któraś z dziewcząt, która już umie "grzebieniować", taki kurs poprowadzi?:D
    Pozdrawiam
    Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety mój grzebień leży i nabiera mocy urzędowej ... dostałam go w końcu na własność:)
    Jak do niego dojrzeję to pokażę co zrobiłam.
    Miłego dziergania:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dołączam się do prośby Grażyny, ja i moja mama próbujemy coś robić z tym zestawem ale nie dość że przy przekładaniu oczek z 2 kołeczka na 1 robią się strasznie ciasne pętle i trzeba sobie pomagać palcami to nie możemy zrozumieć o co chodzi z przerobieniem 2 oczek razem, bardzo przydał by nam się szczegółowy opis co i jak albo dokładny filmik.

    OdpowiedzUsuń
  6. Izabelo proszę o pomoc...właśnie stałam się właścicielką grzebienia, patrząc na strony w YouTube potrafię przerobić ścieg podstawowy. ale kompletnie nie wychodzi mi zakończenie pracy, strasznie mi maleje robótka, proszę o pomoc, dziękuję, pozdrawiam i czekam..:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie

    Jeśli znudzi się Pani ta książka, to ja z chęcią ją odkupię :) Wtedy poproszę o e-mail: evemarzec@gmail.com Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń